зовнішня реклама сфера лазер діоди неон широкоформатний
друк
фрезерна порізка
На цій сторінці ми висвітлимо проблемі питання по погодженню вивісок і реклами у Львові, які виникають у підприємців, і відповіді чи відписки ЛМР, АТУ на них.
Відповіді на інші питання по погодженню читайте тут:
погодження вивісок та погодження реклами.

1. В "Порядку встановлення вивісок в м. Львові” затвердженими рішенням ЛМР №692 від 22.07.2011р. з наступними змінами вказано, що вивіска в межах охорони історичного середовища має бути погоджена. Про обов'язковість погодження вивісок за межами охорони історичного середовища не вказано. В Законі України "Про рекламу” дано визначення вивіски і зазначено, що вивіска Дозволу на встановлення не вимагає, це ж зазначено і в "Типових правилах розміщення зовнішньої реклами” затверджених постановою КМУ №2067 від 29.12.2003р.

Чи має право Робоча група створена для попереднього розгляду документів на отримання дозволу для розміщення реклами та погодження вивісок, зідно Розпорядження міського голови від 20.05.2010р. (з наступними змінами) погоджувати вивіски за межами охорони історичного середовища м. Львова і на підставі яких нормативних документів? Чи вважаєте Ви, що таке погодження є обов'язковим, чи підприємці можуть добровільно по власній ініціативі подавати такі вивіски на погодження?

Відповідь надає Юридичне управління ЛМР, лист №1104-884 від 26.11.2014р.: "Щодо погодження проектів вивісок за межами історичного ареалу, то такі вивіски повинні відповідати архітектурним вимогам до вивісок, що визначені в Законі України "Про рекламу, постанові КМУ № 2067 від 29.12.2003 "Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами" та у рішенні виконавчого комітету від 22.09.2011 № 692 "Про затвердження Порядку встановлення вивісок у м. Львові". Згідно з Порядком встановлення вивісок у м. Львові, вивіска, яка суперечить архітектурним вимогам до вивісок вважається самовільно встановленою вивіскою. Тому, з метою недопущення можливих пошкоджень архітектурних об'єктів, а також для уникнення матеріальних збитків суб'єктів підприємницької діяльності, понесених за демонтаж самовільно встановлених вивісок, рекомендується узгоджувати конструктивні рішення вивісок, в тому числі, і за межами історичного ареалу.

На це ж питання відповідає КП "Адміністративно-технічне управління": "За межами історичного ареалу вивіска суб'єкта господарювання повинна містити інформацію в межах, визначених ч.6. ст.9 ЗУ "Про рекламу", бути погоджена з власником будівлі (не приміщення а будівлі), площа вивіски не може перевищувати 3 кв.м. (згідно вимог Типових правил розміщення реклами) і повинна відповідати архітектурним вимогам до вивісок (згідно Порядку розміщення вивісок в м. Львові).


2. За період січень-листопад 2014 року робочою групою було розглянуто 340 проектів на розміщення зовнішньої реклами, з яких 198 — відмовлено в погодженні. На засіданні виконавчого комітету за аналогічний період було винесено 153 проекти рішень про видачу дозволів на розміщення зовнішньої реклами, з яких 73 — не набрали достатньої кількості голосів за результатами голосування. Відповідно до п. 4.2.6 "Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Львові” затверджених рішенням ЛМР №569 від 21.05.2012р. у наданні дозволу може бути відмовлено, якщо: 1) оформлення поданих документів не відповідає встановленим вимогам; 2) у поданих документах виявлені завідомо неправдиві відомості. Перелік підстав для відмови є вичерпним. Тобто Заявник з моменту отримання пріоритету вже оплачує за тимчасове користування місць для майбутнього розміщення рекламоносія, вже погодив Дозвіл з управлінням архітектури департаменту містобудування, районною адміністрацією за місцем встановлення рекламного засобу, з УОІС, Державтоінспекцією, балансоутримувачем інженерних комунікацій і після цього отримує відмову за "не набрало достатньої кількості голосів” (іншими словами — без вказання реальної причини).

Пропоную запрошувати по телефону Заявника (за його згодою) на засідання виконавчого комітету, яке приймає рішення про надання дозволу або про відмову у його наданні.

Відповідь замість Садового А.І., на ім'я якого було звернення, надає начальник юридичного управління Г. Пайонкевич лист №1104-20 від 21.01.2015 р.: "Інформуємо Вас, що відповідно до рішення виконавчого комітету від 26.12.2006р. №1438 "Про Регламент виконавчого комітету Львівської міської ради", рішення приймаються відкритим нефіксованим або відкритим фіксованим (поіменним) голосуванням більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету. Після закінчення голосування головуючий на засіданні оголошує його результати.

Відповідно до п.1.1. ухвали Львівської міської ради від 21.06.2007р. "Про затвердження Положення про виконавчий комітет Львівської міської ради - орган, який відповідно до Конституції України та Закону України"Про місцеве самоврядування в Україні" утворюється Львівською міською радою для здійснення виконавчих функцій і повноважень самоврядування в Україні та іншими законами.

Пунктом 1.8 визначено, що до складу виконавчого комітету входять за посадою міський голова, його заступники, секретар ради та керуючий справами виконкому. Інші члени виконавчого комітету обираються радою за поданням міського голови з числа керівників виконавчих органів ради, представників громадськості та установ і організацій міста.

З наведеного слідує, що члени виконавчого комітету при прийнятті рішень голосують за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному, об'єктивному розгляді проектів рішень виконавчого комітету та доданих до них матеріалів.

Отже з відповіді роблю висновок: "Пропозиція запрошувати Заявника на засідання виконавчого комітету - проігнорована; члени виконавчого комітету голосують за "внутрішнім переконанням" і хоча законодавством вказано вичерпний перелік причин для відмови, виконавчий комітет цими законами не керується! Такі відмови потрібно оскаржувати в суді (автор).


3. Чи можуть підприємці застосовувати "Принцип мовчазної згоди" вказаний в постанові КМУ №77 від 27 січня 2010р. стосовно отримання ними дозволів на розміщення зовнішньої реклами у м. Львові?

Відповідь надає юридичне управління ЛМР: "... якщо у встановлений законом строк суб'єкту господарювання не видано або не направлено документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі, то через десять робочих днів з дня закінчення встановленого строку для видачі або відмови у видачі документа дозвільного характеру суб'єкт господарювання має право провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. Копія заяви (опису прийнятих документів) з відміткою про дату їх прийняття є підтвердженням подачі заяви та документів адміністратору або дозвільному органу. Днем видачі документа дозвільного характеру вважається останній день строку розгляду заяви дозвільним органом, передбаченого законом".

Документи: Запит і Відповідь.