2017 рік. Особливості погодження зовнішньої реклами в 2017 році.

Протягом 2014-2017 років робоча група з питань зовнішньої реклами перетворилась у групу заборони реклами. Хто з підприємців хоча б раз приходив на її засідання, з метою довести до членів групи свою думку, переконати в своїй правоті, навряд чи пробував це зробити повторно. Ми не можемо отримати навіть аргументовану відмову, яка би грунтувалась виключно в межах Закону "Про рекламу" чи "Типових правилах розміщення зовнішньої реклами". Натомість вислуховуємо суб'єктивні думки членів робочої групи на кшталт: "Вам рекламоносій тут не потрібен, рекламуйтесь в інтернеті".
Зі слів керівника відділу оперативного реагування КП "Адміністративно-технічне управління" Андрія Барилка, розміщених на сайті ЛМР: "За перші сім місяців 2015 року було демонтовано у Львові 2200 рекламних конструкцій та вивісок. Порівняно з попереднім 2014 роком кількість непогоджених рекламних носіїв збільшилась вдвічі". Це він пов'язує з тим, що серед підприємців зростає тенденція не подавати документи на погодження вивіски чи отримання дозволу на зовнішню рекламу.
Ця тенденція збереглась і по сьогоднішній день. Чи не хоче ЛМР поставити собі питання чому так відбувається і кому це вигідно? Це ж не таємниця, що кілька рекламоносіїв чи вивісок можуть демонтувати, а поруч залишиться одна, яку чомусь не зняли, чи інша ситуація, коли по вулиці поруч висить кілька непогоджених вивісок, а демонтаж провели тільки одному підприємцю. Ми можемо побачити сотні вивезених на склад КП "АТУ" демонтованих штендерів і одночасно десятки таких же штендерів в центрі міста, де вони в принципі не можуть бути погоджені.

Конфісковані штендери на складі АТУ
Реклама Самопоміч
Склад АТУ демонтована реклама

Правда за певних обставин можна отримати погодження рекламоносіїв і в центрі міста, як приклад, реклама "Самопоміч" а ось магазину "Рошен" вивіску довелось самостійно демонтувати і виготовити нову. Деякі "шедеври" виданих дозволів на розміщення реклами приведені далі в нашому огляді особливостей погодження в місті Львові.

А тепер про позитивні очікування,
які відбулись у Львівській області (Рішення ЛОДА №74/0/5-16  від 11.02.2016р.
)
але на жаль не у Львові (ЛМР не спромоглась)

У зв'язку з прийняттям Постанови КМУ № 1173 від 16.12.2015р. "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо відповідності основним вимогам до дозвільної системи у сфері господарської діяльності" були внесені зміни в Постанову КМУ № 2067 від 29.12.2003р. "Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами" (редакція від 19.01.2016р.) і відповідно ЛМР була зобов'язана в місячний строк привести "Правила розміщення зовнішньої реклами у м. Львові" у відповідність до Типових правил і видача дозволів має здійснюватись відповідно до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".
Коротко про суть змін:
1) Для одержання дозволу на розміщення зовнішньої реклами подається тільки Заява, до якої додаються: фотокартка або комп'ютерний макет місця, на якому планується розташування рекламного засобу, та ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням.
2) Робочий орган сам, без Вашої участі, погоджує видачу дозволу з власником місця або уповноваженим ним органом, при необхідності з Мінкультури, органом виконавчої влади, утримувачем інженерних комунікацій, Укравтодором, Національною поліцією і протягом 10 робочих днів має Вам видати дозвіл чи письмово повідомлення про відмову у його видачі.
3) Дозвіл надається строком на п'ять років, якщо менший строк Ви не зазначали в заяві.
4) У разі прийняття рішення про відмову у видачі дозволу робочий орган має надіслати заявникові вмотивовану відповідь із зазначенням підстав, передбачених законом.

ПП "Зовнішня реклама" надає послуги з розробки проектів на розміщення зовнішньої реклами у м. Львові, їх погодженні а також виготовленні і встановленні рекламних конструкцій.


                                                                                                                                                                                    
На протязі багатьох років Львіська міська рада пробує впорядкувати розміщення рекламоносіїв у м. Львові, а рекламорозповсюджувачі, що здають рекламні площини в оренду, зайняти всі доступні місця. На даний момент Львів перенасичений стандартною рекламою, тому розмістити рекламні конструкції типу сітілайта чи бігборда в центральній частині міста чи на магістральних вулицях неможливо. Повністю заборонені до встановлення дахові рекламні конструкції і штендери в центрі міста, категорично не дозволяється розміщення розтяжок над вулицями (так званих тролів).
Тому у Львові можна встановити нові рекламоносії тільки як власні засоби реклами. Мова йде про вказівники до Вашої фірми, креативну рекламу торгових марок, рекламу на фасаді магазину, коли вона не підпадає під визначення вивіски і відповідно не може бути погоджена як вивіска.
На сьогоднішній день ЛМР при при видачі дозволу на встановлення реклами керується принципом: заборонити, не можна дозволити. Поставити кому в іншому місці робочу групу може змусити тільки наполегливість заявника, дзвінок "друга” чи рішення суду.
Технічне створення перешкод для видачі нових дозволів на розміщення реклами влаштовує практично всіх чиновників. Робочому органу не потрібно займатися оформленням документації, а збільшувати бюджет міста за рахунок додаткових поступлень коштів від розміщення реклами їх тепер не заставляють. Адміністративно-технічному управлінню, яке здійснює контроль за розміщенням реклами, простіше працювати з кількома розповсюджувачами реклами на бігбордах (вони оплачують більше 90% всіх поступлень) ніж з кількома тисячами дрібних підприємців. Частина підприємців після отримання відмови в дозволі на встановлення реклами монтує її самовільно, усвідомлюючи, що рано чи пізно прийдеться оплатити за це штраф, це дозволяє інспекторам писати їм вимоги на демонтаж, а кожна така вимога це — додаткова премія до зарплати інспектора.

Як же отримати Дозвіл на встановлення зовнішньої реклами в м. Львові?
Порядок встановлення рекламоносіїв у м. Львові регламентується «Правилами розміщення зовнішньої реклами у м. Львові» затвердженими рішенням виконкому ЛМР від 21.05.2010 р.№ 569. Ці правила мали би випливати з Закону України «Про рекламу» і постанови КМУ № 2067 від 29.12.2003р. «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами» проте наші чиновники «вдосконалили» їх під себе, щоб якщо їм захочеться, то вони з легкістю можуть надати відмову.
Так за період січень-листопад 2014 року робочою групою було розглянуто 340 проектів на розміщення зовнішньої реклами, з яких 198 — відмовлено в погодженні. На засіданні виконавчого комітету за аналогічний період було винесено 153 проекти рішень про видачу дозволів на розміщення зовнішньої реклами, з яких 73 — не набрали достатньої кількості голосів за результатами голосування. З наведеної статистики бачимо, що з чотирьох поданих проектів на розміщення реклами погоджують тільки один! На сьогоднішній день ймовірність погодження проектів рекламоносіїв не більше 10%.

Отже, які причини можуть бути для відмови?

Етап перший: отримання пріоритету.

Відповідно до постанови КМУ причиною відмови може бути тільки якщо на заявлене місце вже виданий пріоритет чи дозвіл іншому Заявнику.

Типові причини відмови наших чиновників:
Причина 1-а: місце перенасичене рекламоносіями.
Наші навіть не утруднюються виїздом на місце для перевірки ситуації з встановленням рекламоносія. Одного разу на робочій групі на моє питання, які з перелічених рекламоносіїв поруч з місцем, де я планував погодити свій, мають дозвіл чи хоча б пріоритет – ніхто не зміг відповісти. Проте зауважте, що причиною відмови була причина: перенасичення рекламоносіями. З цього робимо висновок, якщо підприємцю необхідно встановити рекламу для залучення більшої кількості клієнтів і він за це згоден на законних підставах платити кошти в бюджет міста, то місту цих коштів не потрібно, оскільки для оформлення дозволу чиновнику потрібно провести певну роботу.

Причина 2-а: рекламоносії дисонують з архітектурним середовищем.
Під цей пункт за бажанням можна заборонити встановлення будь-якого рекламоносія і будь де, оскільки визначення "дисонують” надто суб’єктивне. По такій причині відмовляли в пріоритеті на рекламоносій, що мав бути розташований на тимчасовому паркані будівельного майданчику, хоча на сам паркан був виданий дозвіл, або інший варіант: реклама мала бути розташована в ніші на фасаді будинку, де свою діяльність проводить підприємець.
Про об'єктивні і компетентні відповіді можна судити по виданих дозволах на Оперному театрі, банері на будинку профспілок чи рекламі Тимошенко на проспекті Шевченка.

Реклама на Оперному театрі
Оперний театр без реклами

Мабуть для певних банків і ресторанів існують інші правила встановлення реклами.

Реклама Тимошенко на просп. Шевченка
Памятка архітектури без реклами
Банер на будинку профспілок
Будинок профспілок без реклами

На мою думку всіх хто поставив підпис під таким дозволом потрібно звільняти з займаних посад

Проте, коли потрібно дійсно зробити демонтажі, щоб зняти рекламу, яка нікому не потрібна (магазин закрився, власників немає), відремонтувати фасад в центральній частині Львова – ЛМР це робити не спішить. Так вже більше 10 років можна бачити знищену рекламу і такий же фасад під нею магазину одягу (демонтували в травні 2015р., можливо вплинула інформація з цього сайту, фасад залишили без ремонту) чи таку ж вивіску непрацюючого кафе. Ще один приклад - згорівша вивіска банку "Фінанси та Кредит". Банк банкрут, відповідно ремонтом займатись він не буде і за демонтаж ЛМР також не заплатить, а тому нікому до неї немає справи, в такому виді вивіска провисіла півроку поки не з'явився новий орендар.

Реклама магазину одягу
Знищена вивіска кафе Хлібосол

У 2015 році ЛМР дозволила розмістити банер з рекламою ТЦ "Форум" на Оперному театрі з його зворотньої сторони. Під виглядом ремонту фасаду театру Заньковецької на риштуванні розмістили величезний брандмауер, його навіть підсвітили і час від часу міняється рекламодавець, а от почати реставрацію не можуть по сьогоднішній день. ЛМР на місці пам'ятки архітектури дозволила збудувати новий готель "Ібіс", фасад якого зі скла і композиту на думку УОІС гармонійно вписався в історичне серодивище.


Банер на театрі Заньковецької



Причина 3-а: не розроблена схема розміщення рекламних засобів.

Відповідно до Рішення ЛМР №569 від 21.05.2010р. мали бути розроблені протягом 12-и місяців схеми розміщення рекламних засобів відповідно до затверджених "Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Львові", що в теорії мало би впорядкувати розміщення реклами: визначити місця де можна встановити нові рекламоносії, їх тип, розміри. Це б знову ж таки в теорії мало би означати, що робоча група узгодила місця і підприємець мав би тільки написати заяву, що він хоче в цьому місці поставити свій рекламоносій. Пізніше цей термін продовжили ще на 1 рік, однак по сьогоднішній день їх так і не розробили. Для тих хто хоче розмістити рекламоносій в районі магістральних вулиць це зробити практично нереально.

При намаганні прояснити ситуацію в ЛМР ми отримали відповідь, що те, що якась частина дозволів не продовжується, а нові дозволи не видаються — є послідовною політикою виконавчих органів.

Етап другий: отримання Дозволу

Відмову можуть надати по причині: рішення не набрало відповідної кількості голосів (іншими словами: ми Вам надали відмову, а реальну причину повідомляти не зобов'язані). Це не зважаючи на те, що в "Правилах розміщення зовнішньої реклами в м. Львові" вказано: у наданні дозволу може бути відмовлено, якщо: 1) оформлення поданих документів не відповідає встановленим вимогам; 2) у поданих документах виявлені завідомо неправдиві відомості. Перелік підстав для відмови є вичерпним.

Шедевр відмазки зразка 2015 року: "Проект рішення про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами було включено в порядок денний засідання виконавчого комітету, проте в в процесі обговорення було перенесено, тому повертаємо подані Вами матеріали". Цікаво чи виконкому щось відомо про "Принцип мовчазної згоди" (Постанова КМУ №77 від 27.01.2010р. "Деякі питання застосування принципу мовчазної згоди").

Отже, якщо Вас все таки не лякає "послідовна політика виконавчих органів” і Ви вирішили встановити рекламоносій у Львові, потрібно на це отримати Дозвіл.

Скільки це займе часу?

Хоча по законодавству пріоритет Вам мають видати за 5 робочих днів і сам Дозвіл за 22 робочих дні, насправді це займе не менше 4-х місяців. Сама процедура видачі пріоритету займає в реальності орієнтовно 1 місяць. Дальше Ви вже самостійно пробуєте погодити проект з організаціями визначиними робочою групою: Державтоінспекція, Водоканал, Львівгаз і інші - а це певні години прийому в кожній з організацій, час на відповідь від них і т.д і т.п.

Що для цього потрібно?

1. Розробити проект встановлення рекламоносія орієнтовна вартість — 475 грн.
До нього необхідно долучити:
  • копію Свідоцтва (виписки) про державну реєстрацію
  • топогеодезичний знімок місцевості М1:500, орієнтовна вартість 700 грн. (замовляється в ЛМР), необхідний тільки для рекламоносіїв, що розташовуються на землі.

2. Подаєте проект на отримання пріоритету на встановлення рекламоносія через ЦНАП. Подати документи може керівник особисто або уповноважена ним особа за дорученням. Вартість такої послуги у нас — за домовленістю. Протягом 5-ти робочих днів Робочий орган зобов'язаний прийняти рішення про встановлення пріоритету на заявлене місце або про відмову.

3. Після отримання пріоритету протягом 3-х днів необхідно підписати Договір з КП "Адміністративно-технічне управління”, знаходиться за адресою м. Львів, вул. Сахарова, 42. Там же Вам нададуть рахунок на оплату за отримання пріоритету (сума становить 25% майбутньої вартості оренди місця встановлення рекламоносія).

4. Пріоритет видається терміном на 3 місяці. За цей період на отриманих бланках Дозволів потрібно отримати погодження від всіх організацій визначених робочим органом. Це обов'язково буде управління архітектури (його погодження вже буде на виданих Вам бланках Дозволів і викопіюванні) і власник місця розташування (зазвичай це райадміністрація). Також можуть додатково вимагати погодження з УОІС, якщо рекламоносій знаходиться в межах охорони історичного середовища Львова; погодження з Державтоінспекцією і балансоутримувачем інженерних комунікацій, якщо рекламоносій розташований у межах охоронних зон цих комунікацій.

5. Вже оформленні бланки Дозволів (до них також потрібно долучити розрахунок міцності та стійкості рекламної конструкції, виконаний організацією, що має ліцензію, орієнтовна вартість 700 грн.) знову подаєте через "Дозвільний офіс” на підготовку рішення виконкому.

6. Далі чекаємо: робочий орган протягом 15 робочих днів готує рішення, далі виконавчий комітет ЛМР протягом 5 робочих днів або на найближчому засіданні приймає рішення про надання дозволу або відмову і протягом 2 робочих днів надсилає Вам дозвіл (чи відмову). (Якщо ж протягом 32 робочих днів Ви не отримали відповідь то згідно закону України "Про дозвільну систему у сфері господарській діяльності” за принципом мовчазної згоди - Дозвіл Вам надали, примітка автора)

7. Замовляємо виготовлення і встановлення рекламоносія на ПП "Зовнішня реклама”.

                                                                                                                                                                          
Місячні тарифні ставки плати за 1 м.кв. рекламної площі

Місячні тарифні ставки ЛМР за розміщення рекламоносіїв




Пропонуємо також ознайомитися з відповідями чиновників ЛМР на деякі проблемні питанння по погодженню реклами і вивісок у м. Львові.
                                                                                                                                                                           
Стежте за нами також на Facebook.
 
  © 2007-2017 “Зовнішня реклама”. Всі права захищено.
зовнішня реклама | сфера лазер | діоди неон | широкоформатний друк | фрезерна порізка
головна | погодження вивісок | про нас | контакти